Inne

Malarstwo Ewy Mitery w Galerii (-1)

Galeria (-1) Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz autorka zapraszają na wernisaż wystawy Ewa Mitery "Malarstwo", który odbędzie się 12 kwietnia 2018 r. (czwartek), o godz. 18:30 w Centrum Olimpijskim PKOl im. Jana Pawła II w Wawrszawie.

Wystawa czynna będzie do 23 kwietnia 2018 r.

Ewa Mitera urodziła się w 1981 r. w Warszawie, Absolwentka University of Edinburgh w Szkocji, z tytułem Master of Science in Design and Digital Media pod kierunkiem prof. John Lee. Tytuł magistra Sztuk Pięknych otrzymała w Europejskiej Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, w pracowni prof. Mieczysława Wasilewskiego, praca teoretyczna u prof. Wiktora Zina. Malarstwa i rysunku uczyła się od prof. Franciszka Starowieyskiego i prof. Antoniego Fałata. Następnie na Uniwersytecie Warszawskim otrzymała tytuł magistra Historii Sztuki pod kierunkiem prof. Marii Poprzęckiej. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków, Society of Scottish Artists oraz Stowarzyszenia Historyków Sztuki w Polsce. Nominowana w prestiżowym austriackim konkursie malarstwa Strabag Art Award 2014. Artystka wystawia swoje obrazy w Związku Polskich Artystów Plastyków w Warszawie na licznych wystawach w tym cyklicznych od 2011 Aktualności i Pokolenia, jak również wystawie poświęconej 70. rocznicy Powstania Warszawskiego pt. Pokój i Nadzieja. Reprezentowała Polskę na X Biennale we Florencji w 2015 r., oraz na Art Palm Beach w USA 2016 r.

Malarstwo Ewy Mitery poświęcone jest głównie tematom krajobrazu, fenomenom przyrodniczym, zjawiskom meteorologicznym - przemiennie obrazy realistyczne i abstrakcyjne - z przywołaniem motywu. Te impresyjne obrazy opierają się prostej percepcji i analizie, malowane w odwołaniu do pamięci, zaczerpnięte są z obserwacji natury i przekształcone w obraz olejny. Istotnym w malarstwie artystki jest uchwycenie żywiołu natury, ważnym jest czynnik katakliczny, dramatyczny, element napięcia, poruszenia pejzażu, uchwycenie subtelnych zmian meteorologicznych.

Artystka często nie nadaje tytułu swoim obrazom lub używa lakonicznych tytułów uważając, że jej malarstwo powinno być przeżywane, a nie interpretowane. Duże rozmiary obrazów odgrywają istotną rolę, tworząc pożądane, dramatyczne odczucie natury.

Obrazy chmur są ideą materializacji niematerialnego, malowane z pamięci i wrażenia. Chmury są niepowtarzalne, uniwersalne, Boskie, w wiecznym ruchu. Widoczne, ale nieuchwytne, nieustannie zmieniając swój kształt, formę, argument, nie obciążone pamięcią, zachęcające do różnorodnej interpretacji.

Równie ważny jak motyw obrazów jest sam proces tworzenia, odkrywania możliwości koloru i światła zarówno w tradycyjnej technice olejnej holenderskich mistrzów jak i spontanicznej "alla prima", charakteryzując się abstrakcyjną strukturą.

www.olimpijski.pl

Sponsor Strategiczny

Sponsor Generalny

Sponsorzy

Sponsor Kolekcji
Olimpijskiej

Główny Partner Medyczny

Oficjalny przewoźnik

Partnerzy PKOl


Partnerzy Medialni PKOl

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych w plikach cookies m.in. w celach statystycznych oraz w celu dopasowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkownika. W programie służącym do obsługi internetu możesz zmienić ustawienia dotyczące akceptowania plików cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Zamknij