Soczi 2014

Aktualności

PKOl informuje

Polski Komitet Olimpijski czuje się w obowiązku zwrócić uwagę wszystkim obsługującym XXII Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Soczi dziennikarzom, fotoreporterom oraz ich Redakcjom na konieczność uwzględniania w swoich działaniach związanych z tą imprezą zapisów "konstytucji" ruchu olimpijskiego jaką jest Karta Olimpijska.

PKOl apeluje o zwrócenie uwagi na zapisy pojawiające się w Karcie Olimpijskiej W szczególności chodzi o przepis wykonawczy do artykułu 40 tego dokumentu, który wyraźnie stwierdza, że poza sytuacjami dozwolonymi przez Komitet Wykonawczy MKOI, żaden zawodnik, trener lub działacz, który uczestniczy w Igrzyskach Olimpijskich, nie może zezwolić na wykorzystanie swojej osoby, nazwiska, wizerunku lub występu sportowego w celach reklamowych podczas Igrzysk Olimpijskich.

Oznacza to, że np. wykorzystując fotografię uczestnika igrzysk w celach reklamowych, promocyjnych lub związanych z konkursem, Redakcja - zapewne bez wiedzy zainteresowanego - naraża go na niezwykle dotkliwe konsekwencje, z których najpoważniejszą jest pozbawienie sportowca medalu olimpijskiego i wykluczenie z igrzysk. W ten sposób można medaliście i jego narodowej reprezentacji wyrządzić niewyobrażalną krzywdę, a ofiarą lekkomyślności bądź niewiedzy Redakcji padnie niczemu niewinny sportowiec. PKOl kategorycznie apeluje do dziennikarzy i ich Redakcji, aby do takich sytuacji nigdy nie dopuszczali - artykuł 40 jest bowiem wyjątkowo rygorystycznie przestrzegany przez MKOl i oby nie został wykorzystany w przypadku któregokolwiek z naszych reprezentantów.

Ponadto pragniemy zwrócić uwagę, że absolutnie niedopuszczalne jest jakiekolwiek kojarzenie igrzysk olimpijskich z innymi firmami i produktami niż ich oficjalni sponsorzy, partnerzy czy dostawcy (oraz ich produkty czy usługi). Dotyczy to np. wybrania na nagrodę w konkursie dla czytelników lub internautów telefonu komórkowego marki X, podczas gdy oficjalnym sponsorem MKOl jest jak wiadomo Samsung.

Należy także podkreślić, że wykorzystywanie w publikacjach - w sąsiedztwie lub w związku z reklamami, promocją lub konkursami - fotografii olimpijczyka w oficjalnym stroju reprezentacji olimpijskiej stanowi naruszenie przysługujących Polskiemu Komitetowi Olimpijskiemu (i udostępnianych na mocy stosownych umów jedynie jego sponsorom i partnerom) wyłącznych praw do wizerunku zawodnika.

Polski Komitet Olimpijski prosi o bezwzględne stosowanie się do powyższych uwag.

www.olimpijski.pl

Sponsor Strategiczny

Sponsor Generalny

Sponsor Kolekcji
Olimpijskiej

Główny Partner Medyczny

Oficjalny przewoźnik

Partnerzy PKOl


Partnerzy Medialni PKOl

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych w plikach cookies m.in. w celach statystycznych oraz w celu dopasowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkownika. W programie służącym do obsługi internetu możesz zmienić ustawienia dotyczące akceptowania plików cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Zamknij